söndag 5 juli 2015

Tankar längs ringmuren! Gränslöst! #afterAlmedalen

Sitter och samlar tankarna efter fem oerhört inspirerande dagar i Almedalen. Aldrig har ordet “tillsammans” varit starkare, och trots att jag är galet trött är jag ändå sprängfylld av energi och aldrig har jag väl känt möjligheterna så nära mig själv som tidigare.



Visby - vilken vacker plats att tillsammans med andra, i hela skolsystemet, tänka kreativa tankar på. Ringmuren som slingrar sig runt stadskärnan, är nära och ibland långt bort men den dyker upp i varje bild jag tagit...bildligt och bokstavligt.
I muren dyker det upp hål...ingångar, några stora vackra portar som valv några små...Den är hög, oklättringsbar….du behöver gå och titta på den...undersöka och kanske hittar du en ingång…



När man står framför muren kan man bara fantisera om vad som finns därinnanför...man kan ha hört någon berätta, sett bilder men det man inte sett med sina egna ögon och inte hört med sina egna öron kan inte vara sanningen...


Nyfikenheten gör att vi vill veta mer,och jag går längs muren...provar ett nytt sätt att se om jag kan få syn på vad som döljer sig därinne...måste gå uppför backar och nerför backar och krön och tillslut ser jag...torn, takåsar,  en och annan byggnad och en liten glimt av havet.



Detta intresserar mig, jag vill veta mer...tar en vända till….och där! Där ser jag en tydligare bild av husen, de är olika i färg och byggnadsstil, alla unika i sin särart. Vackert! och när jag lyfter blicken ser jag den fantastiska bilder av havet som möter och övergår i den vackra sommarhimlen vid horisonten…..only the sky is the limit!

#afkAlmedalen
//Ninna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar