fredag 10 april 2015

En ung vän med hela framtiden för sig! #blogg100 41/100

Läser på Twitter om en kille som sitter och våndas med en tenta i Lund...denna kille som jag träffade i Almedalen förra året, som jag hade förmånen att gå en Walk and talk med under #skolvårens AFK där. Jag slogs utav den skarpa hjärna som han utstrålade, hans oerhörda vilja o önskan att göra skillnad för eleverna i skolan under deras skoltid, hans förmåga att sätta ord på tankar tänkta med stor kunskap och medvetenhet. Denna man hade just tagit studenten och skulle börja plugga statsvetenskap i Lund till hösten (2014)...va?! Helt ärligt! Räknar tillbaka och tänker han måste vara född 1995...hur fasen går det ihop? Hur kan han kunna så mycket, förstå samband, orsak och verkan, kunna analysera skolsystemet med sådan stringens? 
Han är alltså ca 10 år yngre än mina första elever, han föddes året jag själv gick ut Lärarhögskolan och jag tänker tillbaka på hur jag själv, 19 år gammal satt i en tentasal i Lund och våndades....skillnaden är att du, Kevin Shakir,  kommer att gå precis hur långt som helst, du representerar den oerhört kompetenta gruppen nyvuxna som kommer fixa den här världen långt mycket bättre än oss föregångare! Ett stort fett Heja dig!!!

PS, vi ses i Almedalen igen...då ska vi äga Twitter...igen:)
Här kan du lyssna till Kevins tankar kring Mod och visioner som han gjorde till oss i #skolvåren till #afkUmeå i januari.

Gör't bara!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar