onsdag 18 mars 2015

Sockorna rockar! #blogg100 18/100

Igår rockade himlen med fantastiskt norrsken och på fredag rockar sockarna:)

Idag, på morgonens "grej of the day" var det dags för "Rocka sockorna". Det är en flicka som har en stora syster med Downs syndrom som har spridit denna händelse från ursprungslandet USA. 

Här kan ni se ett klipp med Nathea i Nyhetsmorgon http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/nathea-ville-hylla-systern-med-down-syndrom-kampanjen-nu-nått-regeringen-3088112

Vi pratade om att vara annorlunda, och att alla är lika unika, viktiga och älskade. Vi pratade om tecken som stöd till talet och jag visade några stödtelefon som sonen fick lära sig på sin förskola där man jobbade med tecken som stöd till talet. Jag lärde dem hur man säger "hämta skorna" och flera timmar efteråt kom en flicka som hade funderat sedan morgonen hur man då kunde göra " lämna skorna";) kanske man gjorde det baklänges....underbara barn🌺

På fredag kommer jag att göra som Pippi Långstrump, flickan Nathea och hennes syster Noelle, som har Downs syndrom...jag ska ta på mig omaka sockar för att visa att vi gillar olika, att vi oavsett vi har udda eller jämna kromosompar, halvt eller helt hjärta, ljus eller mörk hud, så är vi alla älskade, viktiga och alldeles underbara!!!

Häng på Du med! Låt oss göra världen mer färgglad och mer kärleksfull💜💛💗💚💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar